Janusz Ozygała
|
Stanowisko:Kierownik USC Telefon:257553140 Email:
Godziny przyjęć:Poniedziałek - Piątek
Godz. 8 - 16
Pokój nr 19 Obowiązki:
- Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób.
- Sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- Sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń.
- Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.
- Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
- Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństw.
- Wydawanie decyzji o wpisaniu do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą.
- Prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk.
- Sporządzanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.
- Organizowanie uroczystości z okazji jubileuszów długoletniego pożycia małżeńskiego.
- Prowadzenie sprawozdawczości dla GUS.
- Powiadamianie innych podmiotów i jednostek organizacyjnych o zmianach dokonanych w aktach stanu cywilnego.
- Obsługa archiwum Urzędu Stanu Cywilnego,
- Udział w opracowaniu programów i analizowanie działalności straży pożarnych i sprawozdawczość w tym zakresie
- Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami strażaków,
- Prowadzenie spraw naliczania ekwiwalentów za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach pożarniczych,
- Prowadzenie spraw wyposażenia w sprzęt służb przeciwpożarowych,
- Organizacja akcji kurierskiej - doręczenia kart do ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
- Reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej,
- Prowadzenie zagadnień związanych z obroną cywilną
- Nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju.
- Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów w zakresie obrony cywilnej gminy.
- Szkolenie i ćwiczenia obrony cywilnej.
- Nakładanie obowiązków w ramach przygotowania do samoobrony,
- Prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych Urzędu
- Organizacja i zabezpieczenie funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
- Monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie gminy;
- Realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
a) realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,
b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego;
- Zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego;
- Wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin;
- Zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
- Udzielanie pomocy Wójtowi we współdziałaniu z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
- Całodobowe alarmowanie członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, a w sytuacjach kryzysowych zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz dokumentowania prowadzonych czynności;
- Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
- Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
- Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
- Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
- Organizacja realizacji stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
- Tworzenie formacji obrony cywilnej
- Dokonywanie zwolnień osób od obowiązku wykonania świadczeń osobistych
- Wydawanie decyzji o przeznaczeniu nieruchomości lub rzeczy ruchomej na cele świadczeń rzeczowych, w tym planowanych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
|
0 |
|
1 |
Justyna Mateńka
|
Stanowisko:Zastępca Kierownika USC Telefon: tel. 25-755-31-67 fax. 25-755-31-67 Email:
Godziny przyjęć:Poniedziałek - Piątek
Godz. 8-16
Pokój nr 18 Obowiązki:
- Wydawanie dowodów osobistych (po raz pierwszy, wymiana, utrata).
- Prowadzenie rejestru unieważnień dowodów osobistych.
- Przyjmowanie zgłoszeń utraty dowodu osobistego.
- Wydawanie zaświadczeń o kradzieży lub zagubieniu dowodu osobistego.
- Odbieranie dowodów osobistych z Kancelarii Tajnej Komendy Powiatowej Policji w Łukowie.
- Prowadzenie rejestru żądanych kopert dowodowych.
- Prowadzenie rejestru wysłanych kopert dowodowych.
- Przekazywanie dyrektorom jednostek oświatowych informacji ewidencyjnych o osobach w wieku od 3 do 18 lat
- Prowadzenie ewidencji ludności, w formie zbiorów meldunkowych , w tym ewidencji cudzoziemców.
- Rejestracja danych o miejscu pobytu osób, urodzeniach, zmianach stanu cywilnego, obywatelstwa, imion i nazwisk oraz zgonach
- Udzielanie informacji o nadanych numerach PESEL.
- Wydawanie zaświadczeń z gminnego zbioru meldunkowego
- Prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- Występowanie z wnioskami o nadanie numeru PESEL do MSW.
- Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.
- Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji o wymeldowaniu, cofnięciu czynności materialno – technicznej i orzekających o rejestracji zameldowania.
- Prowadzenie stałego rejestru wyborców, wydawanie decyzji o wpisie do stałego rejestru wyborców,
- Stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych.
- Współudział w przeprowadzaniu wyborów i referendów.
- Sporządzanie spisów wyborców i spisów osób uprawnionych do udziału w referendum,
- Organizacja rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
- Prowadzenie rejestracji na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej,
- Przekazywanie informacji dla WKU,
- Wzywanie do stawiennictwa do kwalifikacji wojskowej,
- Sprawdzenie tożsamości osób podlegających stawieniu się do kwalifikacji wojskowej;
- Prowadzenie listy stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej, uwzględniającej ich dane osobowe,
- Nakładanie grzywien w celu przymuszenia lub zarządzanie przymusowego doprowadzenia przez Policję do kwalifikacji wojskowej,
- Wypłacanie świadczeń, o których mowa w art. 52 ust. 2 ustawy o powszechnym obowiązku obrony.
- Przyjmowanie wniosków o orzeczenie konieczności sprawowania przez osoby podlegające stawieniu się do kwalifikacji wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
- Prowadzenie ewidencji i dokumentacji osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej,
- Opracowanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i obsługa Komisji,
|
0 |
|
2 |